Page 113 - e mushaf TR pdf
P. 113
109
Cüz 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Maide /14 – “Biz Maide /15 – Ey
Nasraniyiz, 5-Maide Süresi Yaprak 05A Cüz 06 Süre 05 Sayfa 109 Ehl-i kitap! Kitaptan
Hırıstiyanız” Bu Cüz Yaprağa git 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 Hizb 01 02 03 04 (Tevrat’tan)
diyenlerden de kesin gizlediklerinizin
söz aldık. Fakat onlar çoğunu size beyan
ِ ِ
da kendilerine tebliğ 109 ﴾٥﴿ ةدئامعلا ةروس ﴾٥﴿ eden,
olunan derslerden bir َ َ و َ و
çoğunu unuttular. bir çoğunu da
yüzünüze vurmayarak
Bu yüzden Biz de affeden Resûlümüz size
aralarına kıyamet ف ل ا ا ة ح gelmiş bulunuyor. İşte
حنا او
gününe kadar sürecek ــــ ه ــ فم ةق اةث ـــ ي ــ ةن ذ ـ ي م ا ــــ ةخ ا ىنرا ۛ ص ــــــــــ ـ ةن ا ة ي ةق ن لا ـــ ي ي ذ ـــ ة ـ لا ـ مةو ـــ ةن size Allah tarafından bir
kin ve nefret bıraktık. nûr ve hakikatleri
Allah onların meslek açıklayan bir kitap
haline getirdikleri bu geldi.
işleri bir bir yüzlerine ى
ة
ح
ة
çarpacaktır. [2,62] ــــ في ـــ ةن ـــ ه ــ م ةب اةن ـــــ في ر ــــ فغ ا ـــ ةف ه ــــ ي ب اور ـك ــــــ ذ ام ــ ح م ا ظ ـ ــــــ ةح او س ةف ــ ةن ــ Maide /16 – Allah
ة
[KM, İşaya 19,2] onunla, rızasını
izleyenleri selamet
Nasâra, nusret yollarına iletir,
kökünden gelip ensar ف ف ف
ۛ
(yardımcılar) demektir ف فو ــــ ۛس ةو ة ــ ق ـــ ني ــ ةم ـ لا م فو ـــــ ةي ى ـ ن ي لا ءا ۛ ة ـــ ةب ــ فغ ــ اض ـ ل اةو ةة ةو اةد لا ـــــ ةع ـــ
Onları izni ile
[61,14]. Hz. Îsâ’nın ۜ karanlıklardan
memleketi Nasıra ile aydınlığa çıkarır ve
ilgisi yoktur. Bazı ف onları dosdoğru yola
Avrupalılar Kur’ân’ın ف ا ل ة ة iletir.
Hıristiyanları ب ا ــ نك ـ ةت ـ لا ل ةي ـ ا ا فه ــ ﴾١٤﴿ ـنو ـــ ف ص ـ عةن ةي اونا ام ح لا ب ــ ة ك ــ ن ي ـــ ةن ــــ حب ـــ ئ ـــ ه ــ م
küçümsemek için
Nasıraya nisbetle bu Maide /17 –
ismi kullandığını iddia ف “Allah, Meryem’in oğlu
ederler. Hz. Îsâ’nın م م Mesih’tir” diyenler
ى
ة
ف
havarilerine ilkin ام ــــــ ح م ار ك ـ يث ـــ ي ـ فم ك ــــــ ة ل ن ـــ ةب ـــ حي ــ ـــ ل و ـــ ةن ـ ي ا س ةر كم ءا ــ ا ةج د ةق ــــ ف kesinlikle kâfir
ة
Antakyalılar M.S. 43- olmuşlardır.
44 yıllarında Mesihîler
adını vermişlerdir. De ki: “Eğer Allah
Yoksa kendisi, adına bir ف م Meryemin oğlu Mesihi,
ة
din kurup böyle bir isim ن ـــ ف ك ـــ يث ـــ ي ــ ر ةع او ــ فع ـــ ف ــ ةي ةو ب ات ف لا ن ـــ ة ـــ ك ــــ م ن و ف ت ـــ فخ ـــ ك ــ فن ــ ت ــ فم annesini ve dünyada
ة
kullanmamıştır. Ona bulunanların hepsini
tâbi olanlar Tevrat’a ۜ imha etmek istese, O’na
bağlı Yahudi cemaati karşı kimin elinden bir
ile, Kudüsteki Mabede م şey gelir? Kim O’nu
gitmeye devam ن ا ةق ـــــــ ف engelleyebilir?
ة
etmişlerdir (Resullerin ﴾١٥﴿ ن ـــ يب ـــ ي ــ ۙ م ب ا ك ـــ ـ ـــ ةت ــ ةو ر ن ـ و ن ــــ ة ح لا م فم ك ءا ـ ةج د
İşleri, 3,1). Daha sonra
Pavlos, Tevrat Doğrusu göklerin,
cemaatinden ayrılıp yerin ve ikisi arasında
kurtuluş için sadece ة ة ة ن olan bütün varlıkların
Mesih’e inanmak مل ــــ ح س ــ ة لا ل ـــ ب ــــ س ه ـــــ ةن اةو ــــ ف ض ر ةع ــــ ةب ـــ حتا ن ةم ـــ ح لا ه ب ــــــ ي ي د ةي ــ فه ــ hakimiyeti Allah’a
gereğini öne sürdü. aittir. O dilediğini
Cemaat ismi uzun süre yaratır. Allah her şeye
oturmadı (kardeşler, kadirdir. [4,171; 9,30]
müminler, şakirtler
denildi). Mesihîler adı, ـــــ يه ن فذ ا ـــــ ب ر و ـ حن ـ لا ى ــ ة ي لا ت ام ح لا ن م ـــــ ة ـ ظ ــــ ل ـــ ة ـــ ه ــ فم ج ر ــــ فخ ــــ ي ةو (Bu konuda 4,171
önce düşmanları âyeti ile ilgili
tarafından kendilerine açıklamaya bkz.)
verilip, sonra mecburen
kabullendikleri bir isim ف
oldu. Kur’ân asıl رةف ك ة ل ـ ةق ـ فد ﴾١٦﴿ ــــم ـــ ف س ــ ةت ـــــ ي ق ــ ي م ط ار ـــــ ص ى ـ ن ي لا م ي د ةيةو ــ فه ـــ ي ـ ه ـــــ ف
isimlerini ة ة
kullandığından ona
teşekkür yerine tenkid
etmeleri çok tuhaftır. ة ا ة ح
ف
ح ي
ف
Hıristiyanlar ilk üç ۜ ـــ ةم ةي ر ـــ ةم ن ــ فبا ح ي ـــ ةم ــ س ـــ ي ـ لا ةو ه ـــ ن ة ح لا نا او ةق ـ لا ـ ي ي ذ ـــ ةن ـــــــــــــــ لا
asır işkence ve gizliliğe
mahkûm oldukları
dönemde ortaya çok
ف ل
ة
ل ف ي ى
sayıda İncîl çıktı. Roma ك ل ـــ فه ـــــ ي نا ةد ا ةر ا نا اـ ــــ في ــــ ۛش ن م ــ ةن ح لا ك ل ـ فمةي ن ةف ــ ةم ــ ف ف ق ـــ ل
İmparatoru Constantin
M.S. 324’de
Hıristiyanlığı devlet
dini olarak kabul
ة ف
ettiğinde çeşitli ض فرلا ي ف ن ةم ةو ه ــــ ة ــــ ةي ر ـــ ةم ن ف لا ــ ةم ـــ س ــ ي ــ ةح
حم ا ةو ةم
bölünmeler çoktan ــــــ ف ف فبا ــــ ة ي
başlamış ve din
asliyetini kaybetmişti.
ة ف
ن
ف
ى
ۜ ـ في ـ ةن ـ ه ــ اةم ةب اةمةو ض فرلاةو ت اةو ـ ن م ــ ة ح سلا كل م ــ ل ةو ح ۜاع ةج ـــ ي م ـــ ي ـــ
م
ح
ن
﴾١٧﴿ ي ي دــر ـــ ةق ءي ــ ف ۛش ل ك ـــ ىل ن ــــ ةع ح لا ةو ءا ا ــــ ۛش ـ ةي اةم ق ةي ـــــ فخ ـــ ل ــ
ۜ
Önceki Sayfa Önceki Cüz Yaprak Sayfa Sonraki Cüz Yaprak Sayfa Sonraki Sayfa
Sayfa Başı index Alfabetik
109

