Page 108 - e mushaf TR pdf
P. 108
104
Cüz 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Nisa /171 – Ey Allah Hz. Îsâ’yı
Ehl-i kitap! Dininizde 4-Nisa Süresi Yaprak 02B Cüz 06 Süre 04 Sayfa 104 Ruhu’l-kudüs (kutsal
haddi aşmayın, Bu Cüz Yaprağa git 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 Hizb 01 02 03 04 ruh) ile desteklemiştir
taşkınlık yapmayın ve [2,253]. Yüksek ruhanî
Allah hakkında gerçek değerler taşıdığından
ِ
ِ
olmayan şeyleri iddia ﴾٤﴿ ءاسنلا ةروس ﴾٤﴿ 104 burada da “Allah
etmeyin. ن و tarafından gelen bir
َ َ و ruh” olarak
nitelendirilmiştir.
Meryemin oğlu
Mesih Îsâ sadece م Maksat onun yüksek
Allah’ın resulü, ة ة ة ل ة ف ا ahlâkî faziletlere sahip,
ا فه ــ ل لا ـ نك ـ
ا
Meryeme ulaştırdığı ىلةع او ـ ل و ق ــــ ةت لةو فم ك ـــ ن ـــ ي ي د ي ــ يف اول ــ فغ ــ ةت ل باةت ةي bütün kötülüklerden
kelimesidir. Allah uzak kutsal bir ruh ve
tarafından gelen bir hakîkat ile ve kuvvetli
ruhtur. Gelin Allah’a ve bir basîret hassası ile
elçilerine iman getirin, ة donatıldığına dikkat
“Tanrı üçtür” demeyin. ــ لو س ةر ةم ف ـــ ةير ـ ةم ن ــ فبا ىس ـــ ي ــ ۛ يع ح ف ــ ةم ـ لا ا ــ ةم ـ س ـ ي ـ ة ي ة ـــ ح ةحلا لا ح لا çekmektir. Fakat Yunan
ف ح ي ن
حنا ۜق
Kendi iyiliğiniz için ي felsefesinin etkisi ile
“Allah’tan gelen bir
bundan vazgeçin. ruh” u “Allah’ın Kendi
ف Ruhu” na dönüştürüp
Allah ancak tek bir onun, Îsâ’ya hulûl
ن
ةو ك ـــ ل ـــ ةم ـ ت ــ
ۛ
İlahdır. O, çocuğu ن ـ م ا ــ او ن ةف ه ـــ فن ـ م ح و رةو ةم ف ةم ــــ ةير ـــ ىلا ا ا ن ي ــــ ف ل نق ــ ي ــ ةه ـ لا ه ح لا ettiğini iddia ederek,
olmaktan münezzehtir. ortaya muğlak bir teslis
Göklerde ne var, yerde inancı çıkardılar. On
ne varsa O’nundur. sekiz asırdan beri bu
Koruyan ve yöneten م ة ن ة muğlak inancı
ن
ي
حنا فم
olarak Allah yeter. ــ اةم ة ي ك ــ ل اىر ـ في ـ ةخ او ـــ ةت ــ ه ـ فنا ۜ ــــ ل ــ ةث ـ ة لو ق ـ ةث او ــــ ةت ل ةو ـ يه ل س ر ةو ح لا ب yorumlamaya çalışan
[2,116; 3,39.45.59; ۜ ۛ sayısız tefsir ve mezhep
9,31; 5,75; 21,91; birbirini itham edip
66,12; 43,59; 5,116; durmaktadır.
19,88-89] م
ف ل ا
ة ة
ة
ل نو
لا ــ ح لا
تاةو ن مسلا ح ي ف هل ۢدلةو ه ــ ة ة ك ةـي نا ه ةن ــ س ۜ ـ فب ــ اةح ــ د حاةو ه ن ي ن Nisa /172 – Ne
اةم
Allah Teâla bir Mesih, ne de Allah’a en
şeyin var olmasını yakın büyük melekler,
isteyince “ol!” der o da ف Allah’a kul olmaktan
vücuda gelir [3,82]. ة ة ف kaçınmazlar. Kim O’na
ن
۟
Allah’ın emirleri, ـــ ف س ـ ةت ــ فـن نك ـ ۛ ف ل ـ ةي فن ﴾١٧١﴿ ىل ةو ـك ـ ي ــ ح لا ب ىنف ــــــــــ ك ةو ضفرلا ي ف اةمةو kulluktan kaçınır ve
kelimeleri tükenmez ۜ kibirlenirse bilsin ki
[31,27]. İnsanları, Allah, yarın hepsini
koyduğu bir nizama ف huzuruna toplayıp
göre baba ve anneden ا م hesaba çekecektir.
yaratan Allah, ilk insan ة ــ م ــــ ةق ــ ب ةر ـ ۜنو لا ة ن ــ ةم ـ ل ـــ ئ ــ ك ـــ لا ل ةو ن ح ل اىدفبةع نو ك ةـي نا ـ حي ف لا ــ ةم ـ س [19,30] {KM, İşaya
ف
ة
ف ة
ف ل
Hz. Âdemi annesiz ve ح ي 42,1; Matta 12, 18;
babasız yarattığı gibi, Yuhanna 8,29}
kudret ve hikmetinin
bir tezahürü olarak Hz. ذ
Îsâ’yı da babasız olarak فم ه ر شفحةيۛسةف ر ــ ف س ـ ةـت ك ـ ب ـ ةي ةو ه ت ةد ا ع ن ـــ ف ــ ةب ـ ةع ف ةي ـ ف س ـ ةت ـ فن ـ نك ــ ف ةمةو ـــ فن Nisa /173 – İman
var etmiştir. Böylece ف ـــ ي edip iyi ve yararlı işler
iradesinin mutlak yapanların
olduğunu, Kendisini mükâfatlarını Allah,
mahkûm ve esir edecek tam tamına ödeyecek,
hiçbir şeyin ة ن ة ح ة ة ة ي hatta lütfundan onlara
bulunmadığını ـ ح ص ـ لا ــ ةح ــ ا ت لا اول ـ م ـ ةع ةو او ــ ن ـ ةما ةنيذ ةف ـــ حما ـ لا ا ــ ي ﴾١٧٢﴿ ي ي مـاىع ـ ةج ه لا ـ في ـ hak ettiklerinden daha
göstermiştir. fazlasını da verecektir.
Kulluktan kaçınıp
Başlangıçta kibirlenenleri ise can
Hıristiyanlara Hz. yakıcı bir azaba
Îsâ’nın Allah’ın emri ة ل ة ح sokacak ve onlar
(kelimesi) ile bâkire حم ـ لا ا ـ ي ي ذ ـ ةن اةو ه ةف ن م م ه د ي ــ يز ـ ــ ف ــ ف ــ ف ض ــ ل ــ ي ةيةو م ــــ ف ه ةرو ـــ جا هــ فم حف ةو ةف ــ ي ــ ي ـ ي ـ Allah’tan gayrı ne bir
Meryem’den yaratıldığı ۛ hâmi, ne de bir
söylenmişti. Fakat daha yardımcı
sonra onlar hellenistik ذ ف bulamayacaklardır.
dönem filozoflarından [40,76]
ح
ة
ة
Philon felsefesinden ل ةو ام ل ـ يلا ا ــ ي ــ ى ىب اذ ــ ةع م ب ذ ــــ ي ــ ةع ــ ـــ ه ــ ف ةف اور ــ ك ـ ةب ـ ةت ف س اةو ـاو ف سا ـ ةت ـ فن ـ ك ـ ف
etkilendiklerinden ۙ
kelimeyi “Allah’ın Nisa /174 – Ey
Kelamı” (Logos) insanlar! İşte size
anlamında kabul ettiler. Rabbinizden kesin bir
ى
ة
ن
ا ل
ة ح
ل نو
Böylece Allah’ın zatını ساحنلا اةهحيا اةي ﴾١٧٣﴿اىريصةن لةو اي لةو لا ن و ح د ن م م ــ ه ـ ف ــ ف ة ة ةي ــ ج ــ د delil geldi, size açık bir
veya kelam sıfatını Hz. ي nûr indirdik. {KM,
Îsânın şahsında izhar Mezmur 36,10; İşaya
ettiğine inanmaya 2,5; 10,1. Luka 1,78;
başladılar. Bu durum, م م م Yuhanna 8,12}
ل
ا
sinoptik üç İncîl’e اىنييب م اىر و ن فم ـ ك ــ فـي ة لا اةنـ ف ي ا ــ ل ز ـ فن اةو فم ك حبةر فن م ناةهر ب فم ك ءاةج فدةق
aykırı olan dördüncü ة ف ة Nisa /175 –
Yuhanna İncîlinin Allah’a iman edip ona
başlangıcında sımsıkı sarılanları ise,
görülmektedir. O, tarafından bir rahmet
خ د ـ ةت ـ ۛ ص ـ م ـ باو ــ يه ةف ــ ۛس ـــ ي ـــ ف ـ ل ـ ه ـ فم فع اةو لا ب او ن ح ــــ ةما ن ة ح ة ة ةف ـــ حم ا ــ لا ا ـ ي ي ذ ــ ة ﴾١٧٤﴿ ve geniş bir nimet içine
ن
ن
yerleştirecek ve onları
Kendisine varan doğru
yola koyacaktır.
ى
ةف ـ ف ض ـ ل ةي ةو ـ فه ـ ي ـ فم لا ـ
﴾١٧٥﴿ ۜامي ـ ف س ـ ي قةت ـ م اىطار ـ ص هفي ة ي هي د ۙ ةو هفن ـ ةم ـ م ة ـ فحةر ييف
ة
Önceki Sayfa Önceki Cüz Yaprak Sayfa Sonraki Cüz Yaprak Sayfa Sonraki Sayfa
Sayfa Başı index Alfabetik
104

